LEEDIG

 
Hej på er! Idag har jag varit ledig från skolan och det känns jättebra förrutom det att vi fick uppgifter att göra. Matilda och Ellen sov hos mig från igår till idag och igår hade vi mest parteyyyyyyy eller vad man nu ska kalla det. Vi gick la och la oss vid 5, halv 6 på morgonen och sov till 11. Jag vaknade upp imorse av att Matilda kollade på mig, hur jag kunde vakna av det vet jag inte. Vi har mest chillat men imorgon är det skola igen! 
När Matilda och Ellen hade åkt hem så kände jag för att baka lite så det fick bli chokladmuffins, supergoda!
 
Resept:

Ingredienser

• 2 st  ägg
• 2,5 dl  s
• 100 gram  smör• 1,5 tsk  vaniljsocker 
• 1 krm  salt
• 4 msk  kakao
• 2 dl  mjöl
• 1 tsk  bakpulver
 

Tillagning

1. Vispa upp ägg och socker till en porös smet.

2. Blanda i det smälta smöret och de resterande ingredienserna och vispa till en jämn smet. Smeten blir ganska trögflytande. 

3. Lägg upp smeten i muffinsformar och grädda på 200 grader i mitten av ugnen i 10-12 minuter. Inte mer!
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: